تاریخچه شرکت مسی فرگوسن (Massey Ferguson)

تاریخچه شرکت مسی فرگوسن (Massey Ferguson)

مسی فرگوسن که با نام MF نیز از ان یاد میشود تولیدکننده ماشین الات کشاورزی و خودروهای سنگین  مستقر در جورجیا امریکا میباشد.

این شرکت در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده‌است و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه AGCO می‌باشد.

در سال ۱۸۴۷، دنیل مسی در شهر نیوکاسل، با تأسیس کارخانه ریخته‌گری و ماشین‌سازی نیوکاسلاین فعالیت خود را اغاز نمود

این شرکت در ابتدا راه نخستین خرمنکوب های مکانیکی جهان را تولید کرد، سپس در ادامه راه  تجهیزات موردنیاز خود را طراحی نمود و ساخت. پسر دانیل مسی، هارت مسی، سپس نام این شرکت را به عنوان شرکت تولیدی مسی تغییر داد.

 فعالیت های شرکت در دیگر کشورها

مسی‌فرگوسن در سال ۱۹۷۱ کارخانه محلی خود را در کشور آرژانتین رونمایی و این سایت‌ تولیدی را در سال ۱۹۶۰ به صورت رسمی راه‌اندازی کرد. این کارخانه وظیفه تولید تراکتور و دیگر ضمائم مربوط به آن را برعهده داشت و تا سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را ادامه می‌داد.

در این سایت مدل‌هایی از جمله ۱۶۵، ۱۵۵، ۱۵۰، ۵۱۶۰، ۵۱۴۰، ۲۵۵، ۲۵۰، ۸۵۰۰ و ۹۵۰۰ تولید می‌شد. مسی‌فرگوسن در سال ۱۹۵۵ نیز نسبت به خرید کارخانه‌های تولیدکننده ماشین‌آلات مربوط به برداشت استرالیا اقدام کرد و در سال ۱۸۸۴ اولین خودروی برداشتی را اختراع کرد که قابلیت انجام سه عمل درو کردن، شخم‌زدن، دانه‌پاشی را به طور هم‌زمان داشت. مسی در سال ۱۹۵۹، تمام سهام شرکت لاندینی ایتالیا را خریداری کرد و لاندینی سال‌های بسیاری را به تولید مدل‌های مختلفی از مسی‌فرگوسن پرداخت.

در سال ۱۹۸۹، فرگوسن ۶۶ درصد از سهام لاندینی را به شرکت آرگو واگذار کرد. مسی همچنین در سال ۱۹۵۹ بخشی از سهام موتورسازی پرکینز را خریداری کرد و این شرکت سال‌های بسیاری مشغول به تولید و ساخت موتورهای دیزلی به منظور استفاده در محصولات مسی‌فرگوسن بود.

مسی‌فرگوسن در سال ۱۹۹۰ شرکت دورمان دیزل را خریداری و آن را با موتورسازی پرکینز ادغام کرد. مسی‌فرگوسن با خرید ۳۲ درصد از سهام شرکت اسپانیایی ابرو که پیش‌ از آن تراکتورهای فورد را تحت‌لیسانس تولید می‌کرد، این شرکت را در اختیار خود گرفت و محصولات خود را به خط تولید این شرکت فرستاد. این شرکت هم‌اکنون تولیدات خود را با یک شبکه فروش با ۵ هزار نماینده به ۱۴۰ کشور جهان صادر می‌کند.

همکاری با شرکت فورد

فرگوسن در سال ۱۹۳۸ فرگوسن تصمیم گرفت تا از شرکت‌های معتبر خودروسازی برای توسعه محصولاتش کمک بگیرد. به همین دلیل او به دیدار هنری فورد رفت. فورد و فرگوسن خیلی زود توانستند به توافق برسند و همکاری‌های مشترکی را جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش حجم تولید آغاز کنند.

مدت زمان زیادی از شروع همکاری نگذشته بود که بین فرگوسن و فورد اختلافاتی به وجود آمد. روند تولید و طراحی تراکتورها چندان مطابق با نظرات فرگوسن نبود. او معتقد بود بخش‌هایی از توافق جدی گرفته نمی‌شود. در نتیجه خیلی زود همکاری فورد و فرگوسن به پایان راه خود رسید.

 

 

پس از این اتفاق نوه فورد ماشین‌آلاتی را با سیستم فرگوسن و به کمک اختراعات ثبت شده این مهندس ایرلندی تولید کرد. فرگوسن نیز نسبت به این موضوع اعتراض کرد و وقتی جواب قانع‌کننده‌ای نشنید، مجبور به شکایت از خانواده فورد شد. پس از مدتی حق مالکیت یک اختراع از بین می‌رود و استفاده از آن فناوری برای عموم مردم بلامانع می‌شود. در سال ۱۹۵۲ نیز چنین اتفاقی برای اختراعات فرگوسن رخ داده بود و هنری فورد دوم می‌توانست از دستاوردهای علمی فرگوسن برای ساخت ماشین‌آلات استفاده کند.

 

 

؛ بهترین تراکتور سال

در نمایشگاه سیما ۲۰۱۷ فرانسه، تراکتور مسی فرگوسن مدل ۶۷۱۸ به عنوان بهترین تراکتور سال انتخاب شد. این محصول فرگوسن که توانایی تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد، اولین تراکتور چهارسیلندر در سراسر جهان شناخته می‌شود.

۶۷۱۸ از یک موتور ۴٫۹ لیتری برخوردار است و از فاصله محوری ۲٫۶۷ متری بهره می‌برد که این تراکتور را به یکی از کوچک‌ترین مدل‌های چهارسیلندر موجود در این بازار تبدیل می‌کند.

مدل ۶۷۱۸ تنها در ظاهر با مدل‌های پیش از خود مانند ۶۷۰۰ و ۶۶۰۰ شباهت دارد اما از لحاظ طراحی موتور، گیربکس، خروجی‌ هیدرولیک، سیستم PTO چهارسرعته و مزایای کابین، نسبت به دیگر مدل‌ها متفاوت است.

 


 
 

 
 

تولد مسی‌ – هریس مخترع تراکتور فرگوسندانیل مسی در سال ۱۷۹۵ در خانواده‌ انگلیس‌تباری که به آمریکا مهاجرت کرده بودند، در نیویورک به دنیا آمد. خانواده دانیل در سال ۱۸۰۲ به کانادا مهاجرت کردند اما در سال ۱۸۰۴، دانیل ۶ ساله دوباره به شهر محل زندگی پدر بزرگش برگشت تا با آنها زندگی کند. ۱۵ سال بعد، دانیل به کانادا بازگشت و ۲۰۰ ایکر زمین زراعی خریداری کرد تا در آن‌جا به کشاورزی مشغول شود.

در سال‌های دهه ۱۸۳۰، دانیل برای خرید یک ماشین کاه‌خردکن به آمریکا رفت و یک دستگاه تراکتور از شرکت Bull خریداری کرد و آن را به کانادا برد. چند سال بعد دانیل مسی، مزرعه خود را به پسرش واگذار کرد که اندکی بعد از این واقعه Richard Vaughan برای ساخت ادوات کشاورزی با هارت مسی شریک شد.

در سال ۱۸۷۱، هارت مسی بازنشسته شد و هشت سال بعد، کارخانه تولید ادوات کشاورزی به علت کمبود مواد اولیه و وسایل موردنیاز از شهر نیوکاسل به تورنتو نقل مکان کرد و در سال ۱۸۹۱ با ادغام با شرکت هریس شرکت جدیدی به نام مسی- هریس به وجود آمد که با پیوستن شرکت فرگوسن به آن، شرکت مسی- فرگوسن پا به عرصه وجود گذاشت.

این محصول فرگوسن که توانایی تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد، اولین تراکتور چهارسیلندر در سراسر جهان شناخته می‌شود. مدل ۶۷۱۸ از یک موتور ۴٫۹ لیتری برخوردار است و از فاصله محوری ۲٫۶۷ متری بهره می‌برد. این تراکتور از لحاظ طراحی موتور، گیربکس، خروجی‌ هیدرولیک، سیستم PTO چهارسرعته و مزایای کابین، نسبت به دیگر مدل‌ها متفاوت است

 

 

> >      قیمت تراکتور فرگوسن

> >      قیمت قطعات تراکتور   ، خرید لوازم تراکتور

 

گسترش فعالیت در دیگر کشورها

مسی‌فرگوسن در سال ۱۹۷۱ کارخانه محلی خود را در کشور آرژانتین رونمایی و این سایت‌ تولیدی را در سال ۱۹۶۰ به صورت رسمی راه‌اندازی کرد. این کارخانه وظیفه تولید تراکتور و دیگر ضمائم مربوط به آن را برعهده داشت و تا سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را ادامه می‌داد.

در واقع تاریخچه مسی- هریس به سال ۱۸۴۷ بازمی‌گردد یعنی زمانی که دانیل مسی اقدام به تاسیس یک کارگاه ساخت ادوات ساده کشاورزی کرد و یک دهه بعد آلاستون هریس به منظور ساخت و تعمیر ماشین‌آلات کشاورزی اقدام به تاسیس یک ریخته‌گری کرد.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

"به نام خدا"

زمانی شروع به نوشتن کردم که احساس کردم قلمم را خوب به رقص در می آورم با سازی که از حرف های دلم کوک میکنم زمزمه هایی میکردم و روی کاغذ سفید با یک قلم نظاره گر رقص موزونشان میشدم گاه گاه زمزمه هایی هست که هر آدمی اگر دستی به قلم برده باشد دوست دارد برای خودش و یا آن دلیلی که باعث نوشته شدن این واژه ها شد بنویسید من هم ساده آغاز کردم و ساده اخت گرفتم و ساده ادامه دادم گاهی شنیدن صدای پرنده ای یا دیدن پیر مرد بیچاره ای یا که حتی دیدن یک عاشق آواره ای مرا وادار به نوشتن می کرد ساده بگویم نوشتن را دوست دارم اگر حتی ساده تر هم بخواهم بگویم بی کلک و ریا قلم فرسایی میکنم فقط و فقط برای دل خودم

آخرین مطلب
بایگانی